Nog 5 nachtjes slapen

9 september 2019 - Vinkeveen, Nederland

Nog 5 nachtjes slapen (of 4 slapen en 1 wakker liggen 😊) en dan vertrekken we eindelijk op onze nieuwe CaliforniĂ« reis. Langzaam aan ontstaat er een berg spullen die mee “moeten”. Kleding die mee gaat, wordt alvast gewassen en gestreken. De stapel leesboeken veranderd voor de 6e keer. Allerlei huishoudelijke klusjes en voorbereidende reis activiteiten worden uitgevoerd en kunnen van het lijstje weggestreept. Ja, ik heb een lijstje. Iets anders verwacht van mij? Onderdeel van het lijstje is ook “reislogger inrichten met nieuwe reis”. Bij deze! De route staat erin, eerste blogje verschijnt. De laatste fase van mijn voorpret is begonnen.

Gevoelsmatig wordt het een bijzondere reis voor mij. In de laatste week ben ik jarig en word ik 50 jaar. Daarnaast wordt deze reis afsluiter van een bijzondere periode. In mei raakte ik, voor de 2e keer in 2,5 jaar mijn baan kwijt en begon weer de onzekerheid van “en nu dan? Wat ga ik doen?”. Alsof het zo heeft moeten zijn, vallen er nu puzzelstukjes op zijn plek, waardoor deze reis voelt alsof ik echt een fase  van mijn leven afrond en na de reis de volgende, nieuwe fase gaat beginnen. Een nieuwe fase met totaal andere inhoud en zeker totaal andere omstandigheden. Klinkt vaag, maar daar vertel ik vast later meer over. Eerst eens klaarmaken voor de reis en vertrekken.Â