Online check in: fail

13 september 2019 - Vinkeveen, Nederland

Georganiseerd als ik ben, check ik vluchten graag op mijn gemakje thuis online in. Dat scheelt een rij wachten op het vliegveld, zeker op het belachelijke tijdstip dat we ons morgenochtend al mogen melden. En het geeft mij rust in mijn hoofd dat ik de boarding passen al uit kan printen en ter hand heb als we op het vliegveld arriveren en we daar alleen de bagage hoeven in te leveren.

Vandaag loopt dat anders. Tijdens het check in proces van onze koninklijke blauwe club opeens: buh, foutmelding met een groot rood kruis. “U kunt niet online inchecken, wij hebben geen goedkeuring van uw ESTA visumaanvraag in ons systeem”. Gloeiende gloeilamp, wat is dit voor onzin! Als ik inlog op de ESTA website heb ik 2 goedgekeurde ESTA aanvragen uit januari 2018 die beiden geldig zijn tot januari 2020. Grgrgrgrgrgr, dit is niks voor mij, de paniek slaat toe. Rustig adem blijven halen, tel tot 10 en begin bij het begin: we hebben 2 goedgekeurde ESTA aanvragen, daar is niks mis mee. We hebben vluchtnummers, boekingsnummers, stoelen gereserveerd. Behalve bevestiging van online check in, hebben we alles en missen we niks. Ik whatsapp eens met de KLM klantenservice en zij komen niet verder dan het advies morgenochtend gewoon met de printjes van de ESTA en paspoort bij de incheckbalie op Schiphol te melden. Ok, dat moet dan maar. Adem in, adem uit, laat het los, ik kan er niks aan veranderen.

Intussen zijn de tassen ingepakt, alles past erin. De inpaklijstjes worden gecheckt en alles afgestreept, niks vergeten, alles en meer zit erin. Mijn tas weegt 21 kilo. Nog een nachtje slapen, dan gaan we eindelijk. Om 6 uur staat de taxi voor de deur. California here we come!

1. Ardi Schoenaker:
    13 september 2019
    Breath in, breath out! Alles komt goed...gewoon lekker gaan genieten van jullie mooie vooruitzicht! Alvast een hele goede en veilige reis :-)