Gewend aan de corona maatregelen

7 september 2020 - Lindau (Bodensee), Duitsland

We hadden afgesproken dat we een dagje zouden nemen om te wennen aan de regionale corona maatregelen. Buiten hoeven we de mondkapjes niet op, wel als we in de rij bij de ijssalon staan. Als we een restaurant binnen gaan moeten ze op, aan tafel mogen ze af, als je naar de wc gaat, moet het weer op.

Vanochtend zijn we naar de ReWe supermarkt geweest en daar had ik het even zwaar met het mondkapje op. Tot nu toe was het telkens hooguit 2 minuten, in de supermarkt zijn we ruim een half uur en doorlopend met dat ding op. Ook hartstikke handig met een bril. Ik test welk kapje het prettigst werkt, de synthetische of de stoffen. Mij bevalt de stoffen het best, daar hebben we er meerdere van, die zijn bij deze van mij.

We lunchen in ons appartement en daarna trekken we richting het centrum van Lindau. We hebben bedacht te parkeren aan de vasteland kant van de brug en zijn verbaasd over de rij wachtende auto’s en nog meer verbaasd over de vele gezinnen met kinderen. Moeten die niet naar school? Het is behoorlijk druk “auf der Insel” en inmiddels ook lekker weer, graadje of 22 en waterig zonnetje. We permitteren ons een overheerlijke ijscoupe op een terrasje in de verwachting dat dit de eerste en zeker niet de laatste zal zijn deze vakantie. Het stadscentrum van Lindau is sfeervol, veel mooie oude gebouwen, prachtige ligging aan het meer, de Bodensee. Aan de overkant zien we zowel Oostenrijk als Zwitserland. We nemen ons voor ergens deze week toch zeker een tochtje met de boot te maken. Kost maar €15,00 voor 1,5 uur. Altijd leuk op een boot, zeker als het warm en zonnig is.

Voor het avondeten hadden we al boodschappen gedaan, we maken lekker spaghetti en kijken en luisteren alle Tour de France filmpjes en podcasts. Lekker relaxt de dag afsluiten.