Zondag Max dag. Of beter Max vroege ochtend

24 september 2023 - Mondsee, Oostenrijk

Om kwart voor 7 schrik zelfs IK wakker van de wekker. Over een kwartiertje begint Max. Laptop aanzetten op F1 TV, kop thee zetten en weer onder de dekens kruipen. Ik luister via oordopjes naar commentaar van Olav en Jack, die twee Viaplay kletskousen trek ik niet.
Max wint met groot gemak, het geklooi van Perez begint treurig te worden, de strijd tussen MacLaren, Mercedes en Ferrari amusant! Zeker ook binnen de teams! Heerlijk!

Na de race lopen we naar het dorp om bij Konditorei Braun te ontbijten. Lekker in het zonnetje op het terras met uitzicht op het kerkje waar de trouwscene van The Sound of Music is opgenomen. Ik word hier heel blij van. Niet van The Sound of Music (die film heb ik echt nog nooit gezien!), van ontbijten met Rob zo lekker in het zonnetje.
Het dorp ligt met het park aan het water. Als we daar aankomen, wil de rondvaartboot net vertrekken. “Zullen we?” Ja, we zullen! De kapitein heet ons van harte welkom voor een uurtje op de boot over der Mondsee. Dit hele meer blijkt particulier bezit! Er is een rijke mevrouw die dit meer georven heeft vanuit haar familie! Ik zit direct een beetje te filosoferen wat je met een meer moet.