Gelukkig hebben we de foto’s nog..... en de was

5 oktober 2019 - Vinkeveen, Nederland

In de 10 uur vlucht van LA naar Amsterdam proberen we wat te slapen. Da lukt het best door elkaar met rust te laten en eigen ritme te vinden. Rob probeert sneller dan ik al slaap te vatten, ik kijk eerst twee afleveringen CSI (de echte 1e 2 afleveringen) en voel dan dat ik mijn ogen niet meer open kan houden. We hebben de warme maaltijd al gehad en langzaam aan wordt de kabineverlichting ook uitgedaan. We zien door de raampjes dat we de nacht invliegen. Echt slapen lukt niet echt, het is meer dommelen en hazenslaapjes. Ik kijk een aflevering van “Worlds Most Extraordinary Homes”, een BBC serie over bijzondere huizen all over the world en slaap weer wat, nog een aflevering en weer wat slapen en zo gaan de uren voorbij. Op 2 uurtjes vliegen van Amsterdam gaan de lichten weer aan, we zien het buiten ook dag worden en we krijgen een ontbijtje. Tien uur vliegen is toch best wel lang. Ik wil nu ook gewoon wel naar huis, lekker douchen, schone kleren, een boterham en een Nespressootje.

Als we geland zijn, eerst door het gebruikerlijke ritueel van douane controle, bagage halen en naar de Taxi centrale voor de bestelde taxi naar huis. Twee uurtjes nadat we geland zijn, zijn we thuis en ik roep meteen “ik ga echt even 1 uurtje slapen, anders red ik vanavond niet”. Rob is het met me eens, dus een kwartier na thuiskomst slapen we al. Stelletje helden dat we zijn. Na dat uurtje merken we allebei dat dat een goede keuze was. Ik voel me in ieder geval fit genoeg om de tassen uit te pakken, was in stapels sorteren en losse spullen opruimen. Rob gaat de foto’s al op de computer zetten en ‘s avonds beginnen we met Expeditie Robinson in te halen.

We hebben weer een geweldige reis mogen maken, Californie heeft ons weer verrast met alle schoonheid in flora en fauna en zeker ook met het weer. Onze “slechtste” weerdag was de rit van Mendocino naar San Francisco, ongeveer 18 graden, hele dag miezelregen en bewolking. De voorstelling van Blue Man Group in Las Vegas was hilarisch. We hebben lekker gegeten en  veel samen gelachen, mooie quality time samen gehad. Het zal vast niet de laatste roadtrip zijn die we door Amerika gemaakt hebben. We will meet again! Gelukkig voor nu hebben we de foto’s nog! En de was.