Zondag 12 september: Max landt bovenop Lewis!

12 september 2021 - Olburgen, Nederland

Na een week op een veel te zacht matras weer beter geslapen op een harder matras in ons onderkomen voor deze week, onze “Cube de la Mer” op het Droompark Marina Strandbad. Het is een prima en voldoende luxe huisje voor ons, genoeg ruimte, prima badkamer, afwasmachine in de keuken. Wij vermaken ons hier wel.
We wandelen om half 9 rustig naar de lobby van het park voor onze broodjes en ontbijten in het huisje. Het is nog best fris vanochtend, zeker na ons “Kaiserwetter” in Schönau, dus we doen een autotoertje in de regio. Eerst met het pontje de IJssel oversteken bij Dieren, daarna naar Eerbeek en in Doesburg even een wandelingetje door het historische centrum. We drinken koffie bij restaurant De Waag en we lezen dat dit de oudste horecagelegenheid van Nederland is. Bovendien hebben ze een prima kaart voor diner vanavond en is het een prachtige zaak van binnen, dus we reserveren gelijk maar een plekje voor 19:00.

We lunchen in ons huisje, daarna heb ik nog tijd om te was te doen en lukt het me met een paar klikken om de laptop en de TV wel met elkaar te laten praten. We kunnen Max op de grote TV kijken in plaats van op het laptop scherm. Dat wordt onze middagbezigheid, helaas kunnen we na een rondje of 35 verschrikt opspringen als Lewis en Max elkaar uit de race rijden. Damn! Voordeel, Lewis heeft een race minder om die 5 punten achterstand in te halen.