Dagje relaxen en “Max kijken”

6 september 2020 - Lindau (Bodensee), Duitsland

Op basis van de weersverwachting voor vandaag stellen we ons in op regen en lekker lummelen in het huisje. ‘s Nachts word ik al een paar keer wakker en hoor de regen tegen de ramen tikken. Als ik ‘s ochtends rond 8 uur eens naar buiten kijk, regent het dat het giet. Net als in voorgaande jaren moet ik behoorlijk wennen aan hoe donker het hier is ‘s nachts, echt aardedonker. Ook al laat ik de gordijnen half open, het is ‘s nachts echt pikdonker en daar moet ik even aan wennen.

Rob draait zich nog eens lekker om, ik ben te wakker om te blijven liggen en kijk op het IPadje naar De Avondetappe, de In Het Wiel filmpjes en podcast. Tussendoor dek ik de ontbijttafel en maak thee. Als ik naar buiten kijk, zijn de bergen verdwenen! De regenwolken hebben de bergen verstopt!

Tijdens het ontbijt bespreken we alvast wat plannetjes voor deze week en voor vandaag kiezen we voor een ochtendje rustig aan tot de lunch. Na de lunch rijden we richting Friedrichshafen waar het dichtsbijzijnde Shell tankstation zit. Dat krijg je met een leaseauto met Shell tankpas, moeten we op zoek naar een Shell tankstation. Ach, leuk toerritje door Beierse boerendorpjes, langs talloze appelboomgaarden, druivenranken en hopvelden.

In Friedriechshafen zien we een leuk stuk boulevard waar je langs het water kan slenteren, onthouden voor later deze week. Het stadscentrum van Lindau is “Lindau Insel”, een eilandje in het meer dat met een brug aan het vasteland is verbonden. Het ziet er gezellig uit, er lopen best veel mensen. Op zondag is alles dicht hier, ook een aantal restaurants. Zondag is ruhetag in het zwaar katholieke Zuid-Duitsland. We besluiten vandaag uit te eten bij een van de restaurants in Oberreitnau, vlak bij het huidje. Lindau Insel doen we later deze week wel, als ‘s middags ook de winkels open zijn.

Vanmiddag is de Formule 1 race van Monza en die willen we eigenlijk toch wel kijken, net als de Pyreneen etappe in de Tour. Even voor 3 uur zijn we weet thuis en koppelen snel de laptop aan zodat we naar Ziggo de Formule 1 kunnen kijken, de Duitse RTL worden we, ondanks Nico Rosberg, niet heel blij van. Beide sporten leveren ons een knotsgekke wedstrijd op, jammer dat Max al vroeg uitvalt met technisch malheur. Dan focus ik meer op de Tour etappe en moedig Marc Hirschi hard aan. Wat verdiend hij deze etappe winst! En dan blijkt de wreedheid van wielrennen weer. Niet de beste wint altijd. Hirschi legt het in het sprintje net af tegen Pocajar en Rogliz. Hij baalt als een stekker. En dat mag hij ook.

Dit was de slechtste weer dag voor deze week!