Van saai naar Provence uitzicht

9 september 2017 - Montauroux, Frankrijk

Zoals we wel verwacht hadden, zijn we idioot vroeg wakker, nog voor 7 uur en dan ook klaarwakker. Dus opstaan, wassen en aankleden kost niet veel tijd en ruim voor 8 uur zitten we al aan het ontbijt. Ook dat is prima verzorgd bij Ibis, genoeg keuze en vooral koffie. Even voor  9 uur hebben we de auto weer volgeladen en draaien we weer de Franse tolweg op richting Montauroux.

We komen dezelfde hoeveel landgenoten weer tegen, het regent veel harder en meer dan gisteren. Dat is vooral voor Rob vervelend, rijden vergt veel concentratie. Bij het passeren van Lyon valt ons op dat het best een leuke stad lijkt, waarom wij eigenlijk nooit een citytrip naar een stad als Lyon of Metz ondernemen en dat het eigenlijk ook best raar is dat de doorgaande route door Lyon een 3-baansweg door de stad is. Geen wonder dat het verkeer in de zomer hier zo vast staat.

Misschien mede door het weer lijkt deze dag veel langer te duren dan gisteren, het schiet maar niet op, terwijl we gewoon goed tempo kunnen aanhouden en precies volgens planning van de TomTom bij vertrek van vanochtend voortgaan.
Voordat we naar ons huisje rijden, doen we eerst even boodschappen in de buurt, dan kunnen we straks gewoon zelf eten maken in plaats van moe nog een restaurant gaan zoeken. Het huisje vinden blijkt dan nog een uitdaging, want het juiste adres dat ik heb ingevoerd, leidt ons niet naar de locatie die Rob van Google Streetview kent. Op zijn gevoel en herkenning van objecten vindt hij de juiste plek, terwijl bij mij enige paniek toeslaat. "Hoe kan het nou zijn dan het juiste adres invoeren me naar de verkeerde plek brengt? Stomme Fransen!"

In de stromende regen komen we bij het huis aan en worden warm verwelkomd door de dame des huizes die ons in haar beste engels alles uitlegd. Huisje ziet er prima uit, precies zoals op de website. Fijne keuken met alle toeters en bellen, mooie badkamer, prima slaapkamer en woonkamer is eigenlijk gewoon buiten, onder een overkapping. Heerlijk. Meer dan dit hebben wij niet nodig. Eerst zorgen dat alle bagage zijn plekje vindt, racefiets in de schuur en dan relaxen op het terras. De regen en combinatie met een graad of 18 maakt het niet heel aangenaam, maar hé, we hebben een buitenhuiskamer, dus kaars aan, lange broek aan, deken erover, koffietje erbij en lezen en kletsen maar tot we moe zijn en bijna in de tuinstoel in slaap vallen.