Nog 2 nachtjes slapen

3 september 2020 - Vinkeveen, Nederland

Zoals ik al eerder beschreef, ervaar ik de "vakantie voorpret" periode dit jaar anders dan in voorgaande jaren. Ook de laatste dagen voordat onze vakantie begint en we vertrekken, ervaar ik anders dan voorheen. Voorheen bracht ik de laatste werkdag voor de vakantie door op kantoor en bij thuiskomst begon echt de vakantie. Nu is vandaag mijn laatste werkdag en daar ik fulltime thuis werk, en man Rob trouwens ook, doe ik de voorbereidingen voor de vakantie tussen de laatste werkzaamheden door.

Voordat ik het webinar over Zielsmissie voor je business van Sylvia Bouwer induik, zoek ik vast broeken en shirts uit om mee te nemen. Na de online sessie check ik de toiletspullen en de "multimedia tas". Ja, serieus, wij hebben een multimedia tas! Op verzoek van werkgever en de eigen ondernemer gaan er laptops mee, sowieso tables en telefoons waarvoor opladers nodig zijn. Als fanatiek lezer, neem ik uiteraard een paar leesboeken mee (nee, ik wil geen e-reader! Ik wil papieren boeken!) en een puzzelboekje voor de hersentraining. Het bed dient als verzamelplek voor alle spullen en omdat ik vannacht toch gewoon lekker in mijn bedje wil slapen, dwingt dat me tot het goed uitzoeken van alles en ook gelijk inpakken.

In de keuken verzamelen de boodschappen zich. Als we met de eigen auto naar een particuliere vakantiewoning gaan, nemen we altijd wat boodschappen mee, ik heb geen behoefte om als eerste activiteit op de vakantieplek boodschappen te moeten doen. En uit eten zullen we in deze onzekere corona tijd toch wat beperken ten opzichte van eerdere reizen. Dat betekent dat ik niet elke dag kan genieten van het overheerlijke Duitse eten, die hebben het hele jaar door wild seizoen en ik verheug me al op de "Hirschgoulash" en de ree biefstukjes.

Enfin, als laatste werkactiviteit het evaluatiegesprek met mijn klant over onze kennismakingsperiode en daarna lekker uit eten bij The Boathouse met Rob. Onze vaste traditie als de vakantie begint, lekker samen onbezorgd uit eten. En dat kan prima met inachtneming van de corona maatregelen. Morgen alles serieus inpakken en de laatste boodschappen doen en in de middag zullen vast de "oh shit, dit vergeten" en "heb ik dit of dat wel ergens ingepakt?" momenten komen. Zoals alle voorgaande jaren, komt het ook dit keer weer allemaal prima in orde en rijden we zaterdagochtend vroeg weg. Ik heb er zoveel zin in!