Voorpret is toch anders dan anders

22 augustus 2020 - Vinkeveen, Nederland

In andere jaren hadden we maanden voorpret voor onze zomervakantie. Op internet al de route uitzoeken, boeken uitkiezen en nog zeker drie keer de stapel wijzigen voordat we daadwerkelijk vertrekken, inpaklijstje maken en spullen apart leggen. Dit jaar voelt en gaat het allemaal anders.

Sinds maart leven we in onzekere tijden door het corona virus. Om de paar weken veranderen de leefregels om het virus onder controle te krijgen. We hebben onze zomervakantie al in januari bedacht en vakantiewoningen gereserveerd. Ook in Duitsland, Italie en Oostenrijk waart Corona nog steeds rond. We houden de lokale nieuwsberichten en aangepaste regels goed in de gaten. Enkele weken geleden hebben we serieus gekeken of we de reis willen maken en besloten te gaan.

In tegenstelling tot andere jaren hebben we nu mondkapjes, handschoenen en een paar flesjes van de handgel op de inpaklijst staan. Normaal gesproken zou ik nu, twee weken voor vertrek, al bezig zijn met spullen uitzoeken en vanalles apart leggen, dat heb ik nu nog helemaal niet. Dat kan natuurlijk ook met de sterk gewijzigde arbeidsomstandigheden te maken hebben. Ik ga dit jaar voor het eerst als zelfstandig ondernemer op vakantie. Neem ik het werk mee? Ben ik 24/7 bereikbaar? Nou, nee. Vakantie is vakantie en dat is in principe onze quality time samen. Nieuwe plekken ontdekken, genieten van rust en natuur, lekker eten, doen waar we zin in hebben op het moment dat we er zin in hebben. Bereikbaar zal ik best zijn, maar werktijd ruim ik niet gepland in.

Ik verheug me op onze reis, we zijn dol op de relaxtheid van Zuid-Duitsland, de overweldigende bergen en natuur in de Dolomieten en Oostenrijk wordt een kennismaking voor ons. Behalve een citytrip Wenen en een dagje Salzburg zijn we nooit echt in Oostenrijk geweest. Niet geheel toevallig verblijven we in Velden am Worthersee, het dorp waar oudwielrenner Johnny Hoogerland zijn wielerpension heeft. Wie weet kan Rob nog een rondje fietsen met Johnny.

Nog twee weekjes en dan mogen we!