Kissed by the yellow fly

9 september 2016 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Waarschijnlijk is het tijdens de steamboat trip op de Mississipi gebeurt, maar opeens had ik vlak onder mijn rechterknie een raar rood bultje, geprikt door "iets". Het leek niet op een normale muggenbult, maar vooruit tegen de jeuk, smeer ik het vol met Prrrrrikweg en dan zal het wel over gaan.

De volgende dag bleek het bultje inmiddels een keiharde knalrode bult met een doorsnee van ongeveer 5 cm met steeds meer jeuk. 's Nachts in Panama Dity Beach doe ik geen oog dicht door de jeuk, moet mijn bed uit om de tube carniflor (of zoiets van VSM) te zoeken en blijf maar gefrustreerd krabben.

Na het ontbijt besluit ik toch maar even langs de Pharmacy (in Amerika hebben ze drogist en apotheek in 1, wat een soort mega-Kruitvat oplevert) te gaan en toevallig spreek ik de eigenaar aan. Die ziet de schade (een rode harde plek van inmiddels een centimeter of 15) en begint te lachen "You got kissed by the yellow fly and that will itch like hell". "Ja meneer, klopt helemaal, help, doe iets, ik word gek!". In Amerika zijn ze niet zo moeilijk met medicijnen, hij adviseert brenadyl pilletjes en cortisonencreme, "dan bestrijden we de jeuk en zwelling van 2 kanten". Ik vind inmiddels alles best, als die jeuk maar ophoudt! Allerbeste/-grappigste advies vind ik nog "smeer je benen in met Australian Gold suntan, dat vinden de yellow flies niet lekker". Ja, zeg, grapjas, dat spul heb ik thuis staan voor onder de zonnebank! Ok, doe die fles dan ook maar.

Inmiddels een dag verder, 4 pilletjes en cortisonensmeerbeurten verder, is de jeuk vrijwel weg, de plek gereduceert tot ong 5 cm, huid voelt niet meer brandend en keihard aan. Lerende les: wees ruimhartig met smeersels (had Lance Armstrong niet ooit een akkefietje met cortisonencreme en een positieve dopingtest?) en pilletjes. Helpt echt! ;-))

En de yellow flies mogen van mij nu een ander slachtoffer kiezen!

1. Rick:
    10 september 2016
    Ik zie dat jullie al aardig wat kilometers hebben afgelegd. Nu wellicht een paar dagen Atlanta (wedstrijdje van de Braves meepikken ?), en dan op weg naar Nashville ? Aanbeveling voor Nashville is de wildhorse saloon, kom je niet meer bij van het lachen.